måndag 21 februari 2011

Trög fortsättning på februari

Läslustan från januari har inte riktigt lyckats fortplanta sig in i februari. Har hittills bara hunnit med tre böcker. Orsaken har inte varit ont om tid, utan som sagt minskad läslust.

Dessutom har jag varit bortrest, men inte ens resorna till och från Karlstad lyckades övertyga mig om att plöja genom böckerna. Bockfesten av Mario Vargas Llosa har jag till exempel bara skrapat lite på ytan.

Däremot har jag en diger lista på böcker som jag ska försöka recensera för bloggen. Vissa har jag inte hunnit med, andra har blivit bortglömda eller så har jag inte hunnit smälta boken tillräckligt. Ett exempel på det sistnämnda är 2666 av Roberto Bolaño.

Fast i dag läste jag ut Henry VIII: Wolfman. Något som tände läslustan i mig igen.

Inga kommentarer: