lördag 4 juni 2011

Raskt vidare till nästa

Förra fredagen impulsköpte jag fyra böcker och har nu avverkat tre av dem. Alla tre har varit fantastiska läsupplevelser. Alla på sitt egna unika sätt.

Senast utläst var Carl-Johan Vallgrens Den vidunderliga kärlekens historia. Och jag är fullständigt hänförd. Språket, karaktärerna, kärleken. För tillfället saknar jag ord, men ge mig några dagar så kommer recensionen.

Ingen rast, ingen ro, för nu vandrar jag raskt vidare till nästa bok. The Ambassador's Mission är den australiensiska fantasyförfattaren Trudi Canavans senaste roman. Boken utgör första delen av The Traitor Spy-trilogin, som i sin tur är en uppföljare till den bästsäljande The Black Magician-trilogin.

Eftersom jag har läst Trudi Canavans alla tidigare böcker är det ett författarskap som jag är väldigt väl förtrogen med och jag ser verkligen fram emot att få stifta bekantskap med nästa del av hennes omfattande fantasysaga.

Inga kommentarer: