torsdag 30 juni 2011

Juni – Snabbversionen

Nu har halva året gått och som vanligt undrar man var fasiken som hände. Nyss var det snökaos och minusgrader. Nu i veckan som gick kunde jag sitta utomhus och läsa tills klockan var halv tio på kvällen.

Juni började med en otrolig energi och lust att läsa, något som i viss mån dämpades mot slutet av månaden. Mest beroende på att jag fastnade i en bok jag inte gillade. Det ledde i sin tur till att jag publicerade bloggens första riktiga dundersågning av en bok. Men tro mig den förtjänade det.

Facit för juni blev följande:
* Fem lästa böcker, varav fyra romaner och en populärhistorisk bok.
* Sammanlagt sidantal blev 1509.
* Tre böcker lästes på svenska, två på engelska.
* Samma gäller originalspråk, tre har svenska och två engelska.

Och här kommer läslistan:
* Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren
* The Ambassador's Mission av Trudi Canavan
* The Tiny Wife av Andrew Kaufman
* Ursäkta, men din själ dog nyss av Danny Wattin
* Svitjods undergång och Sveriges födelse av Henrik och Fredrik Lindström

Inga kommentarer: