måndag 30 april 2012

April - Snabbversionen

Ytterligare en läsmånad som kan läggas till handlingarna. En riktig bra sådan måste jag tillstå. Framförallt för att jag är i kapp förra årets läslista, vilket innebär att jag för tillfället är upp i samma genomsnitt som förra året med 5,5 böcker per månad. Men vem räknar?

Dessutom är jag äntligen i fas med läsningen av George R.R. Martins fantasyepos A Song of Ice and Fire och längtar nu bara tills sjätte boken kommer. Månadens stora upptäckt är ändock Carson McCullers och hennes Klocka utan visare som jag läste med stor behållning.

En del nya böcker ligger nu och väntar på mig bland annat Jane Eyre och The Rogue, som är andra delen av Trudi Canavans fantasyserie The Traitor Spy Trilogy.

Facit för april blev följande:
* Sex lästa böcker varav fyra romaner och två biografier.
* Sammanlagt sidantal blev 2 260 sidor.
* Fyra av böckerna lästes på svenska och två på engelska.
* Fyra har engelska som originalspråk medan två har svenska.

Och här har ni läslistan:
* A Dance with Dragons av George R.R. Martin
* Klocka utan visare av Carson McCullers
* Nelson Mandela av Sten Rylander
* Aung San Suu Kyi - en kamp för frihet av Jesper Bengtsson
* Fallet med de försvunna böckerna av Ian Sansom
* Of Mice and Men av John Steinbeck

Inga kommentarer: