onsdag 12 oktober 2011

Mindre än vanligt

En fråga flimrade precis förbi på twitter. Nämligen om det rådde koma i bokbloggarvärlden för det verkar lite som bloggandet, kommenterandet och länkandet har avtagit. Ja, jag vet inte. Förutom att jag själv har hamnat i bloggkoma.

Det var knappt att upptakten till Nobelpriset fick mig att nöta sönder tangentbordet. Inte som förra året i alla fall. Fast den senaste månaden (och lite till) har min blogglusta varit mindre än vanligt. Känner väl lite att den är på väg att vakna till igen, men det har varit lite ditt och datt som har distraherat.

Fast läser det gör jag, även om det kanske inte märks så mycket på bloggen. Har flera recensioner på gång till Skånskan. Dessutom har jag precis upptäckt en deckarförfattare jag gillar nästan lika mycket som Agatha Christie.

Jag pratar förstås om ryske Boris Akunin. Håller precis på med Vinterdrottningen, första delen i hans serie om detektiven Erast Fandorin, som bekämpar brott i tsarens Ryssland. Ovanpå det började jag i går kväll att läsa Things I Overheard While Talking to Myself, andra delen av Alan Aldas memoarer. En perfekt bok att läsa lite i innan jag somnar.

Inga kommentarer: