torsdag 8 september 2011

20 snabba något senare

Trots att jag gillar att svara på enkäter är jag sen med att hoppa på den som följer. Enligt O är tydligen den som hittat på enkäten i fråga och bland annat Vixxtoria och En full bokhylla har svarat på den tidigare (samt antagligen en massa bokbloggare till).

Morgonpigg eller nattuggla?
Nattuggla, utan tvekan. Även om jag för tillfället går upp klockan 5 på morgonen.

Bibliotek eller bokhandel?
Både och, men oftast bokhandel.

Adlibris eller Bokus?
SF-bokhandeln

Ljudbok eller e-bok?
Nu förstår jag inte vad du menar...de flesta av mina böcker innehåller bokstaven e och ibland händer det att jag ljudar när jag försöker utröna hur till exempel franska karaktärers namn ska uttalas.

Inbunden eller pocket?
Bara den innehåller sidor med text på.

Vampyrer eller zombies?
Ja tack. Kan jag få slänga in några varulvar också?

Camilla Läckberg eller Jan Guillou?
Helst inte, men Guillou har jag ju faktiskt läst lite av (Arn-böckerna). Läckberg är jag fullkomligt ointresserad av.

En i taget eller slalomläsning?Inbillar mig att jag slalomläser.

Bokmärke eller hundöra?
BOKMÄRKE!

Chips eller choklad?
Choklad i alla dessa former.

Biografier eller memoarer?
Biografier

Skräck eller chick litt?
Skräck, utan tvekan!

Boken eller filmen?
Läser helst boken först, men många böcker hade aldrig blivit lästa om jag inte hade sett filmen.

Twitter eller Facebook?
Båda!

Strindberg eller Heidenstam?Föredrar Lagerlöf, Bergman och Söderberg

Kokbok eller bakbok?
Båda tas tacksamt emot som present.

Te eller kaffe?

(Fast utan gräddeskvätten då förstås)

Rött eller vitt?
Rött, gärna kaliforniskt, gärna Zinfandel.

BokLördag eller ViLäser?Ingen av dem.

Man Booker Prize eller Augustpriset?
Bookerpriset.

Inga kommentarer: