onsdag 9 januari 2013

Blandade länkar med boktips

Även om det blev väldigt många inlägg i december så glömde jag bort att skriva om och länka till lite artiklar jag skrivit till Skånska Dagbladet.

Först och främst skrev jag en del till kultursidans vinterserie vid namn "Älskade familjer", som helt enkelt handlade om familjeskildringarna vi skribenter gillar. Jag skrev en artikel om den amerikanska komediserien Modern Family. Den hittar du här.

Dessutom bidrog jag med en del boktips till olika listor på kultursidan inför jul och nyår. Först ut bjöd jag på tre böcker på engelska till kulturens julklappstips. Mina tips var Bring Up The Bodies av Hilary Mantel, The Testament of Jesse Lamb av Jane Rogers och Bossypants av Tina Fey. Mina motiveringar hittar du här

Dessutom var jag med och utsåg årets bästa böcker för Skånskans kultursida. På min lista hamnade En kärlekshandling av Jeffrey EugenidesTorka aldrig tårar utan handskar: 1. Kärleken av Jonas Gardell och Klocka utan visare av Carson McCullers. Mina motiveringar hittar du här.

Slutligen har jag självklart nominerat några böcker till Bokbloggarnas litteraturpris. Här kommer listan med mina nomineringar:
Torka aldrig tårar utan handskar: 1. Kärleken av Jonas Gardell
En kärlekshandling av Jeffrey Eugenides
Särskild av Nene Ormes
Kärleken gömmer minnet av Ola Nilsson
Kod 400 av Sophie Divry

Inga kommentarer: