torsdag 31 maj 2012

Maj - Snabbversionen

När jag skrev april månads sammanfattning jublade jag över att jag hade kommit ikapp förra året. Det vill säga hade läst lika många böcker som vid motsvarande tidpunkt 2011.
Det höll i en månad och nu när det är dags att sammanfatta maj månad så är det bara att inse att jag ligger två böcker efter. Inte för att det betyder något i slutändan, men lite tävling mot mig själv handlar det om.

Maj har i alla fall präglats av efterlängtade uppföljare. Först blev det andra delen av Trudi Canavans trilogi The Traitor Spy Trilogy och slutligen den mest efterlängtade av dem alla. Bring Up the Bodies, som är uppföljaren till Bookerprisbelönade Wolf Hall från 2009.

Facit för maj blev följande:
* Fyra lästa böcker, alla romaner.
* Sammanlagt sidantal blev 1 789 sidor.
* Alla lästes på engelska.
* Alla har engelska som originalspråk.

Och här har ni läslistan:
* The Ambassador's Mission av Trudi Canavan
* The Rogue av Trudi Canavan
* Star Wars - Allegiance av Timothy Zahn
* Bring Up the Bodies av Hilary Mantel

Inga kommentarer: