fredag 31 maj 2013

Maj - Snabbversionen

Oj då! Är maj redan slut. Men jag har ju inte hunnit blogga. Det blev en sådan månad. Där all energi lades på andra saker än att uppdatera bloggen. Fy på mig! Jag är en dålig bloggare. Om ni vill ha en lista på ursäkter varför jag inte har bloggat flitigt så kan ni klicka här!

Läsmässigt har jag dock varit flitig. Nio böcker har det blivit, även om sex av dem var Agaton Sax-böcker. Men det är läsning lik förbannat och en fantastisk nostalgitripp. Anledningen till att jag läste om just Agaton Sax-böckerna var att jag har skrivit en sommarkrönika om dem till Skånskans kultursida.

I övrigt har det blivit lite Hilary Mantel, Carson McCullers samt omläsning av The Great Gatsby, med tanke på dess aktualitet. Ska försöka samla lite tankar om den sistnämnda i ett annat inlägg. Får se om jag hinner innan jag åker till USA på tisdag.

Facit för maj blev följande:
* Nio lästa böcker, alla romaner
* Sammanlagt sidantal blev 1371.
* Två lästes på engelska och sju på svenska.
* Tre har engelska som originalspråk och sex har svenska.

Och här har ni läslistan:
* Eight Months on Ghazzah Street av Hilary Mantel
* Klocka utan visare av Carson McCullers
* The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald
* Agaton Sax klipper till av Nils-Olof Franzén
* Agaton Sax och vita möss-mysteriet av Nils-Olof Franzén
* Agaton Sax och bröderna Max av Nils-Olof Franzén
* Agaton Sax och den bortkomne Mr Lispington av Nils-Olof Franzén
* Agaton Sax och Bröderna Max av Nils-Olof Franzén
* Agaton Sax och den svällande rotmos-affären av Nils-Olof Franzén

Inga kommentarer: