fredag 10 augusti 2012

Semesterläsningen - facit

Jag sitter i skrivandes stund på X2000 på väg mot Malmö. Den sista etappen på årets semesterresa, som har inneburit väldigt mycket tågresande. Jag var ju ända uppe och vände i Gällivare med Inlandsbanan.

Tur då att jag hade mina tre böcker med mig eftersom jag har hunnit avverka två hela och en halv. Så här i resans sista skälvande timmar har jag kvar 50 procent av Charlotte Brontës Jane Eyre. Den boken får avslutas hemma på balkongen.

De jag däremot hann med var De vilda detektiverna av Roberto Bolaño och The English Patient av Michael Ondaatje. Två fantastiska läsupplevelser och recension av båda kommer inom kort.

Och hemma på nattduksbordet väntar nästa läsupplevelse, nämligen Torka aldrig tårar utan handskar: 1. Kärleken av Jonas Gardell. Känns som en bra avslutning på semestern.

Inga kommentarer: