onsdag 30 november 2011

November - Snabbversionen

Redan framme vi årets nästa sista månadssammanfattning. Det har varit i en bra läsmånad måste jag säga. Många bra böcker och en helt ny bekantskap, nämligen den argentinske författaren Ernesto Sabato.

Tacklade av dock lite mot slutet, trodde jag nämligen att jag skulle mäkta med A Game of Thrones innan november månads utgång.

Däremot har jag kört fast lite med de två andra böckerna som jag håller på att läsa just nu, så det är väl lika bra att jag plockar bort Alan Alda och Dennis Lehane, återvänder till dem när lusten faller på igen.

Facit för november blev följande:
* Fem lästa böcker, fyra romaner och en novellsamling.
* Sammanlagt sidantal blev 1 036.
* Alla lästes på svenska.
* Två hade engelska som originalspråk, de övriga hade franska, japanska respektive spanska som originalspråk.

Och här kommer listan:
* Be för mig i tusen år av Yiyun Li
* Lagt kort av Joan Didion
* Black Bazar av Alain Mabanckou
* Sjömannen som föll i onåd hos havet av Yukio Mishima
* Tunneln av Ernesto Sabato

Inga kommentarer: