fredag 30 november 2012

November - snabbversionen

I oktobersammanfattningen beklagade jag mig över hur dåligt med böcker jag läst under hösten. Denna klagovisa fick mig att utmana mig själv. I korta ordalag gick utmaningen på att jag under november och december ska läsa minst 19 böcker.

Lyckas jag så kommer jag ha läst lika många under 2012 som jag läste 2011. I praktiken innebär det en bok var tredje dag och det är ett genomsnitt jag har lyckats hålla konstant hela november. Det har blivit tio lästa böcker på 30 dagar. Jag känner mig mycket duktig.

Facit för november blev följande:
* Tio lästa böcker, varav sju romaner, två memoarböcker och en novellsamling.
* Sammanlagt sidantal blev 2446.
* Sex av böckerna lästes på svenska och fyra på engelska.
* Fem har engelska som originalspråk, fyra har svenska och en har danska.

Och här har ni läslistan:
* The Plot Against America av Philip Roth
* Med Stalin som Gud av Magnus Utvik
* Återstoden av dagen av Kazuo Ishiguro
* Udda verklighet av Nene Ormes
* Särskild av Nene Ormes
* Breakfast at Tiffany's av Truman Capote
* A Clockwork Orange av Anthony Burgess
* The Pearl av John Steinbeck
* Kallocain av Karin Boye
* Den afrikanska farmen av Karen Blixen

Inga kommentarer: