tisdag 31 januari 2012

Januari – Snabbversionen

Dags att sammanfatta årets första läs- och bloggmånad. Det såg länge ut att bli fattigt på båda fronterna, men som vanligt tog jag mig kragen och slutspurtade rejält.

Dessutom hann jag även med ett besök till hos P4 Radio Kristianstad och deltog i kulturpanelen i programmet Hallå Skåne. Alltid lika skoj och intressant att delta. Nu senast diskuterade vi bibliotekens vara eller icke-vara.

Januari innebär också att vårsäsongens recensionssvep har dragit i gång. Första boken ut för mig som jag ska recensera för Skånskan är Kärleken gömmer minnet av Ola Nilsson. Meddelar självklart när den publiceras.

Facit för januari blev följande:
* Sju lästa böcker, varav sex romaner och en memoarbok.
* Sammanlagt sidantal blev 2 575.
* Två lästes på engelska, resten på svenska.
* Tre av böckerna har svenska, tre har engelska och en har ryska som originalspråk.

Och här har ni läslistan:
* A Feast for Crows av George R. R. Martin
* Hundarna av Ola Nilsson
* Änglarna av Ola Nilsson
* Kärleken gömmer minnet av Ola Nilsson
* Mästaren och Margarita av Mikhail Bulgakov
* Bossypants av Tina Fey
* Niceville av Kathryn Stockett

Inga kommentarer: