fredag 2 maj 2014

April - snabbversionen

Katastrof! Eller kanske inte... Får nog ta och behålla koncepten lite här. Men jag brukar ju läsa sex böcker i månaden. Det är min målsättning. Men jag skyller på att jag var sjuk en stor del av april. Så sjuk att jag inte orkade läsa utan bara kolla tv-serier på Netflix. Och sedan började jag på ett nytt jobb. Det är mina ursäkter till mig själv.

Fast... jag hann ju ändå med fyra stycken böcker (och två stycken till hälften, jag pausar i dem för tillfället). Och Donna Tartts The Goldfinch och Hilary Mantels För in de döda stod för den största läsnjutningen i april.

Facit för april blev följande:
* Fyra lästa böcker, varav tre romaner och en sakprosa.
* Sammanlagt sidantal blev 1 983 st.
* Två lästes på svenska och två på engelska.
* Tre har engelska som originalspråk och en svenska.

Och här har ni läslistan:
* The Goldfinch av Donna Tartt
* För in de döda av Hilary Mantel
* The Imperfectionists av Tom Rachmann
* Den amerikanska högern av Martin Gelin

Inga kommentarer: