tisdag 20 mars 2012

En minskande läshög

Bilden ovan tog för snart två veckor sedan. Den visar stolen jag använder som nattduksbord och de åtta böcker som då låg på den. Nu är det ju inte så att jag läser alla samtidigt. Inte ens jag är sådan galen parallelläsaren, försöker begränsa mig till max tre stycken böcker åt gången. Fast tekniskt sett var det ju elva böcker som låg där, eftersom den översta är en trilogi där alla delarna samlats i ett och samma band. Fast nu har jag lyckats avverka en stor del av högen. På de nio dagar som gått sedan bilden tagits har jag läst ut fem av böckerna.

Hela Stiftelsetrilogin av Isaac Asimov, Ugglemasken av Brigitte Gacha och Friheten förde oss hit av Gunnar Ardelius har betats av. En recension av den förstnämnda kan du läsa här. De övriga två har jag läst för Skånskans räkning och därför ber jag att få återkomma med länkar till de recensionerna. Närmast på tur står nu Moonwalk med Einstein av Joshua Foer, yngre bror till författaren Jonathan Safran Foer. Även den ska recenseras för Skånskan, så även där återkommer jag med länk.

Inga kommentarer: