torsdag 30 september 2010

Bitterljuvt i-landsproblem

Jag har kollat runt lite på andra bloggar dagarna efter Bokmässan och det känns som om det inte bara är jag som har drabbats av lite bokmässebaksmälla.

Jag var där i två väldigt intensiva dagar och hann med jättemycket, även om det förstås inte känns tillräckligt. Borde nog hunnit trycka in något seminarium till i schemat, fast jag vet att det var i princip omöjligt.

Nu är jag tillbaka i den grå vardagen och då kom jag att tänka på den kära tegelstensutmaningen. Jag håller ju på med Rosens namn av Umberto Eco. Hunnit ungefär halvvägs genom den och är fast som bara den.

Måste dock ta en liten paus, har två recensionsexemplar som ligger och väntar på mig. Båda ska läsas och recenseras nu i oktober. Och nej det är inga vanliga recensioner som görs för bloggen, utan de ska publiceras på en kultursida nära dig (om du bor i Skåne vill säga).

Funderar nu mest på när jag ska hinna läsa alla mina andra inköp på mässan. Den första av mina bokmässeböcker avklarades på tåget hem (recension här), men jag har ytterligare tre som ska läsas. Ett bitterljuvt i-landsproblem minst sagt.

Inga kommentarer: