fredag 30 december 2011

December - Snabbversionen

I vanliga fall brukar jag publicera det här inlägget den siste i varje månad. Fast nu är ju december lite speciellt med tanke på att det inte bara är en månad som tar slut utan även ett år. Därför börjar jag i dag med att göra min sedvanliga månadssammanfattning och så får snabbversionen av 2011 som helhet vänta tills i morgon.

December månad har gått i fantasyns tecken eftersom jag började läsa George R. R. Martins magnifika epos A Song of Ice and Fire och har hittills hunnit med de tre första böckerna. För att lätta upp min djupdykning in i Martins fantasyvärld varvade jag med att läsa lite annat smått och gott, nytt och gammalt.

Dessutom fortsatte jag traditionen med att bjuda på en julkalender. Årets tema var böcker som blivit film och/eller tv-serier. Klicka här för att kolla in årets och förra årets julkalendrar.

Här kommer december månads facit:
* Fem lästa böcker, alla romaner
* Sammanlagt sidantal blev 3 370
* Alla lästes på engelska.
* Engelska var också originalspråket på alla böckerna

Årets sista månadsläslista kommer här:
* A Game of Thrones av George R. R. Martin
* The Imperfectionists av Tom Rachman
* A Clash of Kings av George R. R. Martin
* The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald
* A Storm of Swords av George R. R. Martin

Inga kommentarer: