måndag 23 maj 2011

Böcker som fått mig att gråta

En mycket spännande och intressant diskussion uppstod på Twitter på temat böcker som fått mig att gråta.

Några böcker från min egen lista:
* Kejsarn av Portugallien av Selma Lagerlöf
* The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro
* Mio min Mio av Astrid Lindgren
* Mannen som älskade Yngve av Tore Renberg
* Song of Solomon av Toni Morrison
* The Bluest Eye av Toni Morrison
* Of Mice and Men av John Steinbeck
* The Year of Magical Thinking av Joan Didion

Vilken bok har fått dig att gråta? Skriv gärna en kommentar.

2 kommentarer:

mads sa...

Jag blev så inspirerad att jag skrev det här:

http://ettmolnikalasbyxor.blogspot.com/2011/05/bocker-som-fatt-mig-att-grata.html

Emmas Bokhylla sa...

En hel del, faktiskt, men just nu kan jag bara komma pa Harry Potter and the Deathly Hallows. Helt stopp i huvudet, det finns ju manga fler!