torsdag 12 maj 2011

Sluttjatat för denna gång

Bara ett inlägg till sedan ska jag sluta tjata om Paul Auster (i alla fall tills mitt signerade exemplar av Sunset Park anländer). I onsdags var det så Malmös tur att få besök av honom.

Mina kollegor Gunilla och Maria var på plats och bevakade hela evenemanget för tidningen. Ett faktum de inte kunde låta bli att påtala och riktigt gnugga in. Här kan du i alla fall läsa Gunillas artikel och titta på arrangemanget i efterhand tack vare att stadsbiblioteket livesände via Bambuser.

För övrigt så publicerades min recension av Yiyun Lis De hemlösa i Skånskan i tisdags (på webben sedan onsdag kväll).

Den kan du läsa här, men för att sammanfatta så rekommenderar jag den. Och den gör mig nyfiken på vad Yiyun Li kan åstadkomma i framtiden. Hennes författarskap kan nog vara väl värt att hålla ögonen på.

Dagens citat: "The story is not in the words; it's in the struggle." (ur The New York Trilogy)

Inga kommentarer: