tisdag 31 juli 2012

Juli - Snabbversionen

Det märkliga med juli är att jag orkade läsa överhuvudtaget. George Orwells Nineteen Eighty-Four gick ju ganska smidigt, men läslusten försvann ungefär halvvägs genom första kapitlet av The Crying of Lot 49. Och det faktum att jag precis efter midsommarhelgen köpte alla sju säsonger av Vita huset. Det visade sig vara en stark konkurrent mot böckerna om min uppmärksamhet.

I början av juli deltog jag återigen i kulturpanelen i P4 Radio Kristianstad, där jag diskuterade sommarvanor och ovanor. Samt tipsade lite om kulturkonsumtion som passar sig för sommaren.

Facit för juli blev följande:
* Sex lästa böcker, varav fem romaner och en novellsamling.
* Sammanlagt sidantal blev 1 035 sidor.
* Fyra böcker lästes på engelska, två på svenska.
* Fyra av böckerna har engelska som originalspråk och två har svenska.

Och här har ni läslistan:
* Nineteen Eighty-Four av George Orwell
* The Crying of Lot 49 av Thomas Pynchon
* The Virgin Suicides av Jeffrey Eugenides
* Fahrenheit 451 av Ray Bradbury
* Det andra målet av Jonas Karlsson
* Herr Arnes penningar av Selma Lagerlöf

Inga kommentarer: