fredag 31 augusti 2012

Augusti - Snabbversionen

Det har redan blivit dags att sammanfatta augusti. En mycket märklig månad. Den började med att jag åkte på semester till Norrland och slutade med känslan att jag inte haft någon semester överhuvudtaget.
Nåväl, det har ju hänt lite. Läslusten har varit på topp, ändå blev det bara fyra lästa böcker. Tänkte egentligen läsa minst en till, men sköt på läsningen hela tiden. Sedan tog månaden slut.

Två gånger har jag varit med i P4 Radio Kristianstad som paneldeltagare. Första gången diskuterades OS och andra gången bokserier. Ni kan ju gissa vilket program jag är mest nöjd med. Utöver detta publicerades min första recension för hösten i Skånska Dagbladet. För den som har missat det så recenserade jag Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar: 1. Kärleken.

Facit för augusti blev följande:
* Fyra lästa böcker, alla romaner.
* Sammanlagt sidantal blev 1865.
* Tre böcker lästes på svenska och en på engelska.
* Två har engelska, en svenska och en spanska som originalspråk.

Och här har ni läslistan:
* De vilda detektiverna av Roberto Bolaño
* The English Patient av Michael Ondaatje
* Jane Eyre av Charlotte Brontë
* Torka aldrig tårar utan handskar: 1. Kärleken av Jonas Gardell

Inga kommentarer: