måndag 1 november 2010

Håller tummarna och hoppas

Då var de nominerade till bokbloggarnas litteraturpris färdiga. Hela omröstningen administreras av Breakfast Book Club.

Där kan ni också hitta en lista på alla de 46 bloggare som bidragit med nomineringar. Hela 130 titlar nominerades och poängsattes. De tio med högst poäng är nu med i tävlan om vem som får det, i mina ögon, mest prestigefyllda litteraturpriset.

Själv har jag röstat på Lilla Stjärna av John Ajvide Lindqvist. Nedanför hittar ni en lista på alla tio nominerade.
  • Utrensning av Sofi Oksanen
  • Lilla Stjärna av John Ajvide Lindqvist
  • Kyrkogårdsboken av Neil Gaiman
  • Easter Parade av Richard Yates
  • Främlingen i huset av Sarah Waters
  • Darling River av Sara Stridsberg
  • Her Fearful Symmetry av Audrey Niffenegger
  • Vyssan lull av Carin Gerhardsen
  • Inlåst av Emma Donoghue
  • Samtal med djävulen av Inger Edelfeldt
Nu håller jag tummarna att John Ajvide Lindqvist tar hem priset och sedan ska jag börja förbereda mig för nästa års nomineringar.

Inga kommentarer: