måndag 30 december 2013

December - snabbversionen

Precis som både min vana dikterar och traditionen bjuder kommer sammanfattningen av december månad en dag för tidigt. Detta för att årets sista dag traditionsenligt kommer att tillägnas en något större sammanfattning.

December har på det stora hela varit en bra läsmånad. Något mindre antal böcker, men det beror på att jag hann med så många i november att jag kunde slappna av lite. Splittrat också för att mycket tankekraft och uppmärksamhet har ägnats åt annat än åt läsning och blogg. Förutom då min julkalender som jag blev mycket nöjd med.

Facit för december blev följande:
* Fyra lästa böcker varav två romaner och två sakprosa.
* Sammanlagt sidantal blev 1 602.
* Tre av böckerna lästes på svenska och en på engelska.
* Tre har också svenska som originalspråk och den fjärde har engelska.

Och här har ni läslistan:
* Axel Oxenstierna: Makten och klokskapen av Gunnar Wetterberg
* Mannen som slutade ljuga av Dan Josefsson
* Amatka av Karin Tidbeck
* Purple Hibiscus av Chimamanda Nogozi Adichie

Inga kommentarer: