torsdag 31 januari 2013

Januari - snabbversionen

Årets första månad är till ända och mitt i all gråmulen vardag kan jag konstatera att läsmässigt är jag väldigt nöjd. Sex böcker blev det, precis vad jag hade räknat med. Förra årets läsutmaning gav mig en tillräckligt hård knuff för att jag skulle återfå läslustan igen. Min plan är att försöka hålla läsa ut en bok var femte dag. Har märkt att ett sådant upplägg får mig att hålla igång. Dessutom bjöd januari både på kära återseende och fantastiska upptäckter.

Facit för januari blev följande:
* Sex böcker, varav två biografier, tre romaner och en novellsamling.
* Sammanlagt sidantal blev 1770.
* Fem lästes på svenska och en på engelska.
* Tre har svenska som originalspråk, två har engelska och en har franska.

Och här har ni läslistan:
* Karl Knutsson - En biografi av Dick Harrison
* Torka aldrig tårar utan handskar 2. Sjukdomen av Jonas Gardell
* Margaret Thatcher - En biografi av Gunnela Björk
* En gammal skandal av Josephine Tey
* Consider Phlebas av Iain M. Banks
* Insekt av Claire Castillon

Inga kommentarer: