lördag 6 augusti 2011

Även en velig BiblioPepe hittar böcker

Tog en sväng in på SF-bokhandeln på lördagsförmiddagen innan jag tog bussen till Hörby. Ett besök som tog sin stund på grund av den galopperande velighet jag drabbas av så fort jag sätter foten i den butiken. För jag vill köpa hela sortimentet eller i alla fall ett ex av varje bok de har i lager.

Nu har jag ju inte de ekonomiska resurserna att göra just detta. Därav veligheten. För nu blev jag tvungen att bestämma mig för exakt vilken bok/vilka böcker jag skulle köpa. Jag stod och tummade en stund på en del Star Wars-romaner (de är ju min guilty pleasure), därefter funderade jag på att utöka min Asimov-samling. Sedan blev det nästan att jag köpte två böcker av den australiensiska fantasyförfattaren Karen Miller.

Fast slutligen lyckades jag bestämma mig och valde då att följa en rekommendation jag har fått från flera olika personer. Oberoende av varandra. Jag införskaffade nämligen de första fyra böckerna av George R.R. Martins hyllade fantasyserie A Song of Ice and Fire, som dessutom blivit till en lika hyllad tv-serie.

Inga kommentarer: