söndag 31 juli 2011

Juli – Snabbversionen

Hoppsan ja. Det blev inte mycket läst i juli månad och inte mycket bloggat heller. Jag gick ut hårt med högtflygande planer på att jag skulle hinna med att läsa både Buddenbrooks och My Sister, My Love. Samt utlovade jag en recension av 2666. Av dessa planer blev det intet.

Orsakerna är många. Först och främst bristande läs- och blogglust, men även det faktum att större delen av min fritid i juli har ägnats åt att flytta (förutom när jag har gjort allt annat roligt som hör sommaren till). Fast nu är flytten i stort sett överstökad och jag har installerat mig i mitt nya hem.

När det gäller My Sister, My Love så har jag nästan läst ut den. Har cirka 100 sidor kvar, men jag måste erkänna att jag behövde en paus från berättelsen, hämta andan och läsa lite annat. För det är en väldigt intensiv och drabbande historia Joyce Carol Oates bjuder på.

Facit för juli blev följande:
* En läst roman
* Sammanlagt sidantal blev 223
* Boken lästes på engelska
* Vilket även är dess originalspråk

Läslistan för juli blev
* Harry Potter and the Philosopher's Stone

Fast från och med i morgon måndag när jag åter börjar jobba så innebär det också att jag ska börja pendla med tåg. Så förhoppningsvis blir det så att jag i augusti tar igen den läsning jag gick miste om i juli.

Inga kommentarer: