fredag 2 september 2011

Detta har hamnat på min röda matta

Mitt golv den första fredagen i september. Hösten och därmed årets andra recensionssäsong har börjat. Äntligen!

Jag har redan fått två böcker att recensera åt Skånskan. Den ena hade jag önskat mig och den andra blev jag tillfrågad om jag ville skriva recension på.

Bok nummer ett är Fragment, som jag från början karakteriserade som en biografi av Marilyn Monroe. Men jag misstog mig. Det är istället en samling av material som hon själv har skrivit. Ska bli mycket spännande att läsa.

Bok nummer två som ska recenseras är Amanda Svenssons nya bok Välkommen till den här världen. Jag har ju helt missat hennes debutroman Hey Dolly, så det ska bli kul att stifta bekantskap med ett nytt författarskap.

Dessutom kunde jag lägga vantarna på två pocketböcker också. Dels Allting är upplyst av Jonathan Safran Foer dels Kriget vid världens ände av Mario Vargas Llosa.

Med på bilden finns också Ciderhusreglerna av John Irving eftersom det är den bok jag läser just nu, samt det senaste numret av Populär Historia som låg och väntade på mig när jag kom hem från jobbet. Mycket rolig läsning som väntar på mig nu.

Inga kommentarer: